.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
از گوشه و کنار سیاست چه خبر

مشرق نوشت :

* شنیده ایم گفتمان جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات نهم مجلس "عقلانیت، عدالت و پیشرفت بر محور ولایت" خواهد بود. همچنین شعار " خانه ای بسازیم شایسته مردم ایران " بیشترین شانس را برای انتخاب شدن دارد.

*قرار است امروز یکشنبه درباره سرلیست جبهه متحد اصولگرایان در تهران تصمیم گیری نهایی شود. در چهار نظرسنجی صورت گرفته دکتر غلامعلی حداد عادل با 38 درصد آرا در تهران صدر نشین است.آقایان مطهری با 18، باهنر با 15 و توکلی با 14 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

*محمد نوری زاد در هفته های اخیر چند سفر به قم داشته است. میزبان این سفرها اعضای مجمع محققین و مدرسین بوده اند. فردی به نام نادی ماموریت یافته با همکاری نوری زاد نامه هایی را با نام جمعی از طلاب و روحانیون علیه مسوولان نظام اسلامی منتشر نماید. علیرغم رایزنی های صورت گرفته در قم، نوری زاد نتوانسته دیداری با علما داشته باشد.

* گروهک منافقین با همکاری جمعی از وکلای سکولار مصری اقدام به برپایی همایشی در هتل "پیرامیسا" قاهره نموده است. موضوع این همایش" بررسی نقش روحانیت در مقاومت مردم ایران در برابر فشارهای خارجی" بوده است.آمریکایی ها به دنبال مقابله با تجربه و الگوی انقلاب اسلامی ایران در مصر هستند.


*جمعی از علما و روحانیون قم از دکتر حسین نجابت خواسته اند خود را از حوزه انتخابیه تهران به قم منتقل نماید. در عین حال رایزنی هایی با دکتر نجابت برای قرار گرفتن در لیست جبهه پایداری در تهران و یا انتقال به شیراز و قرار گرفتن در لیست جبهه متحد و پایداری انجام گرفته است. اگرچه برخی نزدیکان دکتر نجابت از تمایل وی برای انصراف از کاندیداتوری و انجام فعالیت های علمی و فرهنگی خبر می دهند.

* نتایج یک نظر سنجی انجام شده به تاریخ 16 بهمن ماه در تهران نشان می دهد بیژن نوباوه در صدر لیست جبهه پایداری قرار دارد.

*یکی از پیشنهاد های مطرح شده در جبهه متحد اصولگرایان، ارائه لیستی با سه سرلیست شامل آقایان حداد عادل، توکلی و ابوترابی است. در نظر سنجی های صورت گرفته آقایان توکلی و ابوترابی رتبه چهارم و پانزدهم را در تهران دارند.

* صلاحیت دبیر کل یک گروه سیاسی که در روزهای اخیر با هیاهوی فراوان اعلام موجودیت کرده بود، تاکنون تایید نشده تا این جریان دچار مرگ زودرس سیاسی شود.

*شنیده ایم حضور حسین طلا رئیس سابق ستاد جبهه متحد اصولگرایان تهران، به عنوان یکی از گزینه های جبهه پایداری در لیست 30 نفره تهران قوت گرفته است.

* از حجت الاسلام و المسلمین خاتمی امام جمعه فعلی شهریار به عنوان اصلی ترین گزینه برای تصدی امامت جمعه شهر زنجان نام برده می شود.

*سعید حجاریان اخیرا جزوه ای را که به آسیب شناسی جریان اصلاحات پرداخته است به محمد خاتمی تحویل داده است. برای تهیه این جزوه تیمی شش نفره به حجاریان مشاوره داده اند.

*در روزهای اخیر شاهد راه اندازی موج تخریب رسانه ای علیه دکتر حدادعادل هستیم. رای بالا، اتخاذ مواضع انقلابی همراه با عقلانیت و انصاف، موجب نگرانی برخی جریان های سیاسی بداخلاق شده است.

*محمد خاتمی در جلسه ای با انتقاد شدید از نامه های محمد نوری زاد گفته تحرکات وی مشکوک است و نباید اصلاح طلبان از وی حمایت کنند چرا که باعث ارائه چهره ای هتاک و افراطی از اصلاح طلبان خواهد شد.

*شنیده ایم دستور لغو مجوز یک بانک خصوصی که تقریبا به صورت خانوادگی تاسیس شده،صادر گردیده است. مسوولان این بانک درصددند با رایزنی میان برخی مسوولان و رسانه ها مانع اجرایی شدن این مصوبه شوند.

*برخی کارشناسان درباره نحوه اجرای منوریل در قم هشدارهای فنی داده اند. احتمال دارد اجرای فاز دوم منوریل قم تا مدتی متوقف شود تا بررسی های بیشتری درباره آن صورت بپذیرد.

*جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری در برخی شهرها سکوت کرده و از کاندیدای خاصی حمایت نخواهند کرد. علت این سکوت حضور دو یا چند اصولگرای هم سطح و یا فقدان کاندیدای مطلوب می باشد.

*سعید حجاریان طی سخنانی مهمترین مشکل سازماندهی اصلاح طلبان را خوی گربه ای آنان دانسته و گفته است: فرماندهي ده هزار گوسفند راحت تر از فرماندهي ده گربه است. فرماندهي اصلاح طلبان به فرماندهي جمع گربه ها مي ماند كه هريك به سويي مي روند يكي از ديوار بالا مي رود، يكي بالاي درخت مي رود، يكي مي خوابد، يكي بازيگوشي مي كند و خلاصه آن كه هيچ كس تن به خواسته فرمانده نمي دهد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.034 seconds.